جدیرترین اخبار :
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار
  • حضور منطقه آزاد چابهار در اکسپو ۲۰۲۴
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • جهش تولید در مناطق آزاد نیازمند رفع موانع حقوقی و اجرایی است
  • یکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند

هم‌افزایی و همکاری گمرک با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جهش در صادرات

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/07/25 | تعداد بازید :561
یکی از اصلی ترین موضوعات فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور، موضوعات مربوط به امور گمرکی و اجرای قوانین مربوط به گمرکات در این مناطق است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از فرینا، در این راستا برگزاری نشست هم اندیشی میان مدیران دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با مسئولان و مدیران گمرک ایران در دستور کار قرار گرفت تا موانع موجود مورد ارزیابی قرار گیرد. 

با هدف بررسی و رفع موانع فعالین اقتصادی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نشستی با حضور حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و محمد رضوانی‌فر معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در محل دبیرخانه شورایعالی برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیران عامل و معاونین اقتصادی سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و معاونین گمرک کل کشور برگزار  شد، طرفین ضمن ارائه مباحث فنی بر تعامل هرچه بیشتر این دو مجموعه تاکید کردند. 

در این نشست مقرر شد به منظور رفع موانع و تبیین بخشنامه های جدید گمرک که می تواند در حل موضوعات مطروحه اثربخش باشد از طریق برگزار یک سمینار به میزبانی یکی از مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی با حضور معاونین گمرکات کشور ارائه شود.

حجت الله عبدالملکی هم در این نشست همکاری و تعامل میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و گمرک کل کشور را مطلوب ارزیابی کرد و بر تشکیل کارگروه مشترک کارشناسی با حضور نمایندگان دو سازمان تاکید کرد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل